NAJLEPSZE BENEFITY PRACOWNICZE DLA FIRM

BENEFITY W POLSCE

Oferta benefitów pozapłacowych może spełniać kilka dodatkowych funkcji poza tymi, które leżą u jej podstaw. Oprócz bycia dodatkową korzyścią dla pracowników, benefity mają potencjał przyciągania kandydatów do organizacji.

Benefity mogą być również pomocne w utrzymywaniu wysokiej motywacji oraz w budowaniu poczucia przynależności do kultury danej firmy. Ponadto dobrze przemyślana oferta korzyści pozapłacowych może stanowić silny filar strategii employer brandingowej. Aby jednak wykorzystać efektywność tego aspektu w komunikacji, warto zadbać o zwiększenie świadomości wśród pracowników na temat wartości posiadanych benefitów. Z badania wynika, że aż 85% respondentów nie wie, ile warte są benefity, które posiadają.

    40%

    z badanych byłoby skłonnych zmienić pracę wyłącznie ze względu na lepsze benefity w innej, a 66% na pewno rozważy taką ofertę, jeśli wynagrodzenie pozostanie na podobnym poziomie do aktualnego.

    21%

    Nie opowiedziało się za żadną z opcji. Stanowią oni grupę, która na skutek różnych okoliczności mogłaby również skłonić się do rozważenia oferty pracy od innej firmy. Można temu zapobiec poprzez udostępnienie informacji na temat wartości posiadanych benefitów oraz zbadanie atrakcyjności oferty korzyści pozapłacowych i jej dostosowanie do potrzeb pracowników.

     

    ETC- „Raport benefitów pozapłacowych 2023”

    Najbardziej potrzebne benefity

    42%

    Prywatna opieka medyczna

    40%

    Ubezpieczenia na życie

    35%

    Świadczenia socjalne

    23%

    Programy emerytalne

    22%

    Bony towarowe / żywieniowe

    Najczęściej oferowane przez pracodawców

    28%

    Prywatna opieka medyczna

    20%

    Ubezpieczenia na życie

    18%

    Kupony sportowo-rekreacyjne

    17%

    Świadczenia socjalne

    16%

    Służbowy telefon do celów prywatnych

    SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM DORADCĄ

    Uzupełnij poniższe dane: