NAJLEPSZE BENEFITY PRACOWNICZE DLA FIRM
BENEFITY W POLSCE
Oferta benefitów pozapłacowych może spełniać kilka dodatkowych funkcji poza tymi, które leżą u jej podstaw. Oprócz bycia dodatkową korzyścią dla pracowników, benefity mają potencjał przyciągania kandydatów do organizacji.
Benefity mogą być również pomocne w utrzymywaniu wysokiej motywacji oraz w budowaniu poczucia przynależności do kultury danej firmy. Ponadto dobrze przemyślana oferta korzyści pozapłacowych może stanowić silny filar strategii employer brandingowej. Aby jednak wykorzystać efektywność tego aspektu w komunikacji, warto zadbać o zwiększenie świadomości wśród pracowników na temat wartości posiadanych benefitów. Z badania wynika, że aż 85% respondentów nie wie, ile warte są benefity, które posiadają.
40%
z badanych byłoby skłonnych zmienić pracę wyłącznie ze względu na lepsze benefity w innej, a 66% na pewno rozważy taką ofertę, jeśli wynagrodzenie pozostanie na podobnym poziomie do aktualnego.
21%
Nie opowiedziało się za żadną z opcji. Stanowią oni grupę, która na skutek różnych okoliczności mogłaby również skłonić się do rozważenia oferty pracy od innej firmy. Można temu zapobiec poprzez udostępnienie informacji na temat wartości posiadanych benefitów oraz zbadanie atrakcyjności oferty korzyści pozapłacowych i jej dostosowanie do potrzeb pracowników.
ETC- „Raport benefitów pozapłacowych 2023”